Pinksterweekend 2025
Het spel, niets anders dan het eeuwige spel, werd er in deze wereld gespeeld. Orde tegen chaos, demonen tegen engelen, elfen tegen orken. Voor vele duizenden jaren werd het spel gespeeld en leek er geen einde aan te komen. De balans leek soms wel naar de kant van een van de spelers te schuiven, maar telkens wisten de andere spelers deze snel weer te herstellen. Alles veranderde echter met de komst van hen. Zij die de eeuwige balans van het spel veranderden omdat de regels hen nog onbekend waren. De balans tussen de oude spelers in het spel is nu eindelijk compleet gebroken. De spelregels die zo lang onveranderd waren zijn door deze indringers in mijn wereld veranderd en opnieuw in elkaar gezet. Mijn woede was groot, maar van korte duur. De nieuwe spelregels maakten het spel anders, meer interessant, de stagnatie die zich langzaam maar zeker in mijn wereld had ingezet werd verbroken. Voor dit ben ik de bezoekers van mijn wereld dankbaar, maar ze dienen zich ook te beseffen dat ondanks de grote impact van hun daden zij uiteindelijk maar kleine spelers zijn in het spel. Het kind van deze wereld waar zij al zo vaak mee hebben gesproken zal de sleutel zijn van dit hoofdstuk in het eeuwige spel. Hoe deze sleutel ingezet zal worden is niet duidelijk, vele spelers in het spel hebben pas kort geleden door gekregen hoe belangrijk de sleutel wel niet is. Wie het spel gaat winnen is mij ook nog onbekend, maar één ding is zeker: binnenkort zal dit hoofdstuk van het spel tot een spectaculaire conclusie komen. Een conclusie waar ik niet op kan wachten.
Beste Spelers, we hebben er als spelleiding weer heel veel zin in maar we hebben een aantal zaken die we aan jullie willen melden in verband met verwachtingsmanagement voor dit jaar. Zoals jullie misschien hebben gemerkt zijn er recent een aantal SL gestopt, dit betekend dat er op het komende evenement minder SL zullen zijn en dat de tijd die we als SL hebben voor jullie dus soms beperkt gaat zijn. We gaan ons uiterste best doen om jullie overal mee te helpen, maar soms zal de wachttijd iets langer zijn. Wel zal er vanaf dit evenement een infobalie zijn waar altijd een spelleider aanwezig is om je vragen te beantwoorden, mocht je ons in het veld niet kunnen vinden. Ook kan je hier terecht voor simpele refs zoals het gebruik van de vaardigheid voel magie op een magisch voorwerp of het gebruik van de vaardigheid kruiden zoeken. Mocht je nou denken, ik wil best wel spelleider worden, stuur dan even een berichtje naar een van de spelleiders of stuur een mailtje naar spelleiding@elbaria.nl.
Dan nog onze plannen voor de rest van het jaar, alvast een tipje van de sluier: aan het einde van dit jaar zullen jullie weer terug zijn in de originele wereld van Elbaria. Sommige dingen zullen wel iets anders werken dan jullie gewend zijn,jullie zijn wel enige tijd afwezig geweest en tijd loopt nog wel eens raar als men zich in een andere dimensie bevindt. De evenementen dit jaar zullen draaien om het terugkeren en de reis naar de originele wereld van Elbaria. Omdat de wereld waarin jullie aan het einde van het jaar belanden best wel veranderd is, kan het best zijn dat je een nieuw/ander karakter wilt spelen volgend jaar. Als je daarom je karakter wilt afsluiten dit jaar, kun je ons een bericht sturen zodat we samen een mooi einde kunnen bedenken voor je karakter.
Beste Elbarianen!
Het is weer zo ver! Pinksterweekend 2025 komt eraan. Hier kan je alle informatie lezen die je nodig hebt voor komend evenement. Hierboven heb je net de teaser kunnen lezen. Verder hieronder is de praktische informatie, zoals prijzen, tijden en locatie.
Inschrijvingen
Pinksterweekend van Elbaria vindt plaats van 06 juni t/m 09 juni 2025. Je bent vrijdag welkom vanaf 14.00, rond 18.000 staat er eten klaar en rond 20.00 begint het spel. We zullen op maandag eindigen in de middag. Precieze tijden volgen uiterlijk een week voor het evenement per mail.
Momenteel hebben wij een spelerslimiet van 40 deelnemers en een npc-limiet van 30 deelnemers. Wanneer je je inschrijft terwijl alle plekken al vol zijn, dan beland je op de wachtlijst. Je inschrijving is pas voltooid als je het inschrijfformulier hebt ingevuld EN hebt betaald!
Prijzen
Voor aankomend evenement gelden de volgende prijzen:
- Speler (PC): €95
- Figurant (NPC): €75
- Spelleiding: €75
- Crew: €0
Ben je nog geen lid van Attila? Wordt dan lid voor een korting van €10 per evenement! Lidmaatschap kost €20 per jaar. Ben je nieuw of ken je iemand die een keer mee wil doen met onze LRP? De eerste keer krijg je een korting van €10 op je deelname als speler of figurant!
Grote Broek, Kleine Broek
Draag jij de vereniging een warm hart toe en wil jij meehelpen om zo veel mogelijk deelnemers de mogelijkheid te geven om mee te doen, dan kun je meedoen met de Grote Broek. Door mee te doen betaal je €15,- extra voor je eigen kaartje, waardoor iemand anders korting kan aanvragen. Hiervoor kun je bij het overmaken van je inschrijfgeld het extra bedrag aan je betaling toevoegen met de opmerking “Grote Broek” bij de overschrijving.
Wil jij graag meedoen, maar merk je dat de prijs van het evenement net iets te hoog ligt, dan kun je meedoen met de Kleine Broek. Hiervoor kun je een mail sturen naar de penningmeester met de vraag of er nog kleine broek kaartjes over zijn!
Voor financiële vragen kun je een mail sturen naar schatkistbewaarder@attilalrp.nl.
Locatie
Het evenement zal dit keer plaatsvinden in Heerenveen. Hieronder kun je het adres vinden:
Van Bienemalaan 7
8453 WP Oranjewoud
Heb je vragen over vervoer, zoals over pendelen of carpoolen? Stel deze dan in de Discord server in het kanaal #vervoer.
Slaapplekken
De slaapplekken op de locatie zullen bestaan uit velden waar je je eigen tent op kan zetten. Er zullen geen binnenslaapplekken aanwezig zijn. Mocht je in het bezit zijn van een IC tent en wil je deze graag plaatsen op het IC terrein, meld dit dan van tevoren. Doe dit door een mail te sturen naar rollenbewaarder@attilalrp.nl en spelleiding@elbaria.nl. Vermeld hierbij ook de afmetingen van je tent.
Eten en Drinken
Tijdens het evenement wordt er eten en drinken verzorgd. Het menu voor de avondmaaltijden kun je hier bekijken. De volgende maaltijden zijn inbegrepen in het evenement:
- Vrijdag: avondeten
- Zaterdag: ontbijt, lunch, avondeten
- Zondag: ontbijt, lunch, avondeten
- Maandag: ontbijt
Koffie en thee zijn inbegrepen in de prijs. Bij de bar kun je drinken en snacks krijgen met je eigen barkaart die je op het evenement kan kopen (contant of met PIN).
Opt-out avondmaaltijden
Er is dit evenement de keuze om niet mee te eten met de avondmaaltijden, de opt-out optie. Dit houdt in dat je ervoor kan kiezen om je eigen avondeten mee te nemen in ruil voor een korting van 5E per avondmaaltijd. Gezien er twee avondmaaltijden verzorgd worden, is de totale korting 10E. De deelnemers van de opt-out kunnen niet rekenen op faciliteiten zoals koelkast of keukens, omdat deze ruimtes voor de Yurth gereserveerd zijn.
Alcoholbeleid
Tijdens het evenement zal er alcohol geschonken worden door de Yurth. Het meebrengen van eigen drank is niet toegestaan. Er is geen alcoholverkoop onder de achttien en er mag ook geen alcohol voor minderjarigen gekocht worden.
De regels met betrekking tot alcohol zijn ook terug te vinden op onze pagina over verwachtingsmanagement (zie https://www.attilalrp.nl/elbaria/verwachtingen/). Voor meer informatie, zie ook het alcoholbeleid van de Yurth: https://larpcatering.blogspot.com/p/alcohol-policy.html.
Verwachtingen
Om duidelijk te maken wat deelnemers tijdens de evenementen van Attila kunnen verwachten en wat wij van onze deelnemers verwachten, worden het verwachtingsmanagement en de safety & consent regels geüpdate. De aanpassingen worden uiterlijk een week voor het Koningsweekend op de website gepubliceerd. Wij verwachten van onze deelnemers dat zij deze regels een keer doorlezen voorafgaand aan onze evenementen. Voor vragen over deze regels kun je contact opnemen met rollenbewaarder@attilalrp.nl.
Vragen?
Heb je nog vragen? Stel deze dan in de Discord server aan @bestuur of mail naar rollenbewaarder@attilalrp.nl voor OC vragen. Voor IC vragen, stel deze in de Discord server aan @SL of mail naar spelleiding@elbaria.nl. Vragen over je personage, zoals je karakterformulier en achtergrond, kunnen via mail gesteld worden aan karakters@elbaria.nl.